معرفی 10 جای دیدنی بندر عباس + آدرس و تصویر

1402-03-01
0 دیدگاه
نماییکی از میدان های بندرعباس و عبور و مرور ماشین ها 5421352879

بندرعباس، یکی از جاذبه‌های کمتر شناخته شده و زیبای ایران، همچون یک مروارید در سواحل خلیج فارس قرار دارد. بخش‌های دیدنی بندرعباس بسیار گسترده و متنوع هستند و برای دیدن تمامی آنها، ممکن است چندین روز به طول بیانجامد همچنین بندرعباس دارای جاذبه‌های تاریخی و مذهبی بسیاری است که در مطلب معرفی 9جاذبه تاریخی بندرعباس به معرفی آن ها پرداختیم.

برنامه‌ریزی دقیق سفر به شهر بندرعباس، به دلیل تنوع فراوان مناطق دیدنی، ضروری است. لذا، قبل از سفر به این شهرستان زیبا، پیشنهاد می‌شود تا یک لیست جامع از جاهای دیدنی بندرعباس را تهیه کرده و برنامه‌ریزی لازم را برای بازدید از همه‌ی این مناطق در طول سفر انجام دهید.

بندرعباس به عنوان یک مقصد توریستی، شامل جاذبه‌های متنوع است که برای هر نوع سفری جذابیت دارد. آیا شما به دنبال آرامش در سواحل زیبا هستید؟ یا به دنبال کشف آثار تاریخی بکر و یادگیری فرهنگ و آداب و رسوم جنوبی می‌باشید؟ هر چه باشد، بندرعباس قطعاً جاذبه‌هایی را برای خودتان فراهم می‌کند. به هر حال، سفر به بندرعباس می‌تواند یکی از سفرهایی باشد که هیچ‌گاه از خاطره‌های شما پاک نخواهد شد.

نمایی از بندر، بندرعباس 54213666
“بندرعباس، جواهری در آغوش خلیج فارس.”

 

حمام بزرگ :

حمام بزرگ یا حمام گپ، در دوران قاجار به عنوان بزرگترین حمام بندرعباس شناخته می‌شده و با وجود نبود سیستم لوله کشی در آن زمان، به مردم بندر عباس خدمات می‌رساند. این حمام دو بخش زنانه و مردانه داشته و برای استفاده تمامی مردم شهر ساخته شده است. همچنان در دهه ۵۰ شمسی نیز به کاربرد خود ادامه داده است. امروزه حمام گپ به عنوان یکی از جاذبه‌های دیدنی بندرعباس شناخته می‌شود و در خیابان امام موسی صدر، نرسیده به چهارراه سازمان واقع شده است.

آدرس حمام بزرگ:

 در خیابان امام موسی صدر، نرسیده به چهار راه سازمان

حمام قدیمی گب در بندرعباس 4587512352
“حمام قدیمی در بندرعباس، شاهکاری از معماری و تاریخ.”

پارک سورو :

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی بندر عباس پارک سورو است. سورو یک پارک ساحلی زیبا در بندر عباس است که دارای فضای بازی کودکان، میز و نیمکت سنگی، و درختان زیبایی مانند نارگیل، نخل زینتی، خرما، سیکاس، ختمی دریایی، گارم زنگی و پلومریا می‌باشد. اما چیزی که این پارک ساحلی را از سایر پارک‌های شهر متمایز می‌کند، مشعل جنگل است که به آن زیبایی و شکوه بیشتری بخشیده است.

امکانات پارک ساحلی سورو :

فضای بازی کودکان، میز ، نیمکت سنگی، و درختان زیبا و مشعل جنگل

پارک ساحلی سورو در بندرعباس 2152133
“پارک ساحلی سورو در بندرعباس، آرامشی دلپذیر در کنار آب و هوای خلیج فارس.”

بازار مرکزی سیتی سنتر :

بازار مرکزی سیتی سنتر بندر عباس با المان‌های معماری اسلامی و بومی منطقه خلیج فارس در سال ۱۳۸۴ شروع به کار کرد. این بازار دارای بیش از ۵۰۰ غرفه است و یکی از بزرگ‌ترین مراکز خدماتی و تجاری و جاذبه‌های دیدنی بندر عباس می‌باشد. سیتی سنتر از سه طبقه تشکیل شده و می‌توان در آن انواع پوشاک بانوان و آقایان، موبایل، لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی و… را تهیه کرد

 

بازار مرکزی بندرعباس 5421325857
“بازار مرکزی سیتی سنتر در بندرعباس، مکانی پر از رنگ و بوی اصالت و شادابی.”

فرودگاه بین المللی :

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس در سال ۱۳۴۹ افتتاح شد و در فاصله ۵.۸ کیلومتری از مرکز شهر قرار دارد. این فرودگاه دارای یک پایانه ورود و خروج است و می‌توان به غرفه‌های تجاری، بخش اشیای گمشده، شعبه‌های بانکی، رستوران، بوفه و… به عنوان امکانات رفاهی آن اشاره کرد. پروازهای فرودگاه از شهرهای تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، اهواز، رشت، دبی و مقسط انجام می‌شوند.

 

امکانات فرودگاه بین المللی بندر عباس :

غرفه‌های تجاری، بخش اشیای گمشده، شعبه‌های بانکی، رستوران، بوفه

فرودگاه بین المللی بندرعباس 45512875
“فرودگاه بین‌المللی بندرعباس، درِ ورود به تجربه‌ای جذاب از جنوب ایران.”

چشمه آب گرم گنو :

از دیگر جاهای دیدنی بندر عباس چشمه آب گرم گنو است که در منطقه حفاظت شده در دامنه کوه گنو واقع شده است. این جاذبه دیدنی با خواص درمانی زیادی برای بیماری‌های پوستی، تنفسی و رماتیسم شناخته شده است. فاصله این منطقه از بندرعباس حدود ۳۰ کیلومتر است و با توجه به مواد معدنی موجود در آب گرم آن، به عنوان یک گزینه مناسب برای تفریح و درمان به شمار می‌رود.

چشمه آب گرم گنو 542135287
“چشمه آب گرم گنو در بندرعباس، لحظاتی آرامش‌بخش در آغوش طبیعت.”

غار خرسین :

غار نمکی خرسین، یکی از برترین جاهای دیدنی بندرعباس است. این غار به دلیل حجم بالای نمک در منطقه باعث شده است که گیاهان در اطراف آن نتوانند رشد کنند. فضای این جاذبه طبیعی بسیار هیجان انگیز است. موقعیت این غار در نزدیکی روستای خرسین و حدود ۱۰۰ کیلومتری بندرعباس است. با داشتن آب آشامیدنی و تجهیزات مورد نیاز، می‌توانید از بازدید از این منطقه لذت ببرید.

موقعیت غار خرسین :

نزدیکی روستای خرسین و حدود ۱۰۰ کیلومتری بندرعباس

غار خرسین تزیین شده با سنگ آهک 47878796
“چشمه غار خرسین در بندرعباس، رازهایی در دل طبیعت “

آبشار تزرج:

آبشار تزرج از دیگر جاهای دیدنی بندر عباس است که یک مقصد جذاب در بندرعباس است که در فاصله ۱۷۰ کیلومتری شمال این منطقه واقع شده است. با وجود اینکه این آبشار در داخل روستای تزرج قرار دارد، اما منطقه اطراف آن بسیار سرسبز و هوای خوبی دارد. بازدید از این منطقه شامل ورود به یک نخلستان جذاب و زیبا است که تجربه‌ای لذت بخش و بی‌نظیر را به همراه دارد و ممکن است به یادگاری برای سال‌ها برای شما بماند.

فاصله آبشار تا بندر عباس :

170 کیلومتری شمال بندر عباس

آبشار تزرج با نخل های سرسبز در اطرافش 542122352
“آبشار تزرج در بندرعباس، نمایی شگفت‌انگیز از قدرت و زیبایی آب و هوای جنوب ایران.”

بازار قدیم :

یکی از بهترین راه‌ها برای شناخت فرهنگ و آداب و رسوم در شهرهای مختلف، بازدید از بازارهای سنتی و قدیمی است. بازار قدیم بندرعباس یکی از جاهای دیدنی بندر عباس است که هم فال و هم تماشاست. این بازار، مرکز اصلی تبادلات تجاری بندرعباس است و در آن می‌توانید انواع صنایع دستی، خوراکی‌های محلی، پوشاک و لوازم مختلف را پیدا کنید. بازار سنتی بندرعباس معروف به جایی برای خرید و تجربه‌ی محلی است که  در بلوار طالقانی واقع شده است .

بازار قدیمی بندرعباس 54213528
“بازار قدیمی در بندرعباس، شاهکاری از فرهنگ، تجارت و زندگی روزمره مردم این شهر.”

بازار لاری ها و اوزی ها

در کنار بازار سنتی بندرعباس، بازار لاری و اوزی ها نیز یکی دیگر از بازارهای سنتی و تاریخی این شهر هستند. این بازار به دلیل بودجه‌پذیری محصولات خود، جزو بهترین مقاصد گردشگری و دیدنی‌های بندرعباس تلقی می‌شوند. فاصله آنها نیز در حد نزدیکی است و با یک بازدید در یک روز، از هر دوی این بازارها لذت ببرید.

بازار لاری ها و اوزی ها در بندرعباس 5421362589
“بازار لاری ها و اوزی ها در بندرعباس، جاذبه‌ای فراموش‌نشدنی از صنایع دستی و هنرهای محلی.”

موزه آب

موزه آب از جاهای دیدنی بندر عباس است که در بلوار امام خمینی واقع شده است. این موزه در دوره صفویه ساخته شده و به شکلی فوق العاده زیبا بازسازی شده است. با گشت و گذار در این موزه، شما می‌توانید با آثار و ابنیه تاریخی مرتبط با آب در زمینه‌های مختلف آشنا شوید.

موزه آب قدیمی بندرعباس 542136666988
“موزه آب در بندرعباس، سفری به تاریخ پیدایش آب‌ها و اهمیت آنها در زندگی انسان.”

ارسال دیدگاه