شهر کوشکنار بندرعباس 🏞️| آدرس دقیق 📍+ دیدنی ها 🏕️+ آداب و رسوم🎇

1403-05-18
0 دیدگاه
ساحل بکر و زیبای کوشکنار در بندرعباس 64134738

منطقه جنوبی کشور، با وجود طبیعت فراوان و زیبایی‌های آن، همواره به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب شناخته می‌شود. یکی از برجسته ترین جاهای دیدنی بندرعباس، شهر کوشکنار است که در هر فصل از سال پذیرای گردشگران و بازدیدکنندگان است. شهر کوشکنار بندرعباس، واقع در غرب هرمزگان و در محاذات استان بوشهر، به دارا بودن مناطق تفریحی و گردشگری طبیعی بسیاری مشهور است.

در این شهر، پارک شهروند، مجموعه تفریحی گردشگری تبن، ساحل الپی و دیگر مناطق زیبا و جذابی وجود دارد که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند. نام قدیمی این شهر قصر کنار بوده است و قلعه‌های تاریخی مرکز شهر کوشکنار، اثری از گذشته و تاریخ این منطقه می‌باشند و نشان از حکومت قبیله آل حرم را به همراه دارند. ساکنان این شهر، معمولاً از مذهب سنی بوده و به زبان محلی کوشکناری یعنی لاری صحبت می‌کنند. این تنوع فرهنگی و زبانی، یک جذابیت بیشتر به این منطقه اضافه می‌کند و تجربه سفر به آن را به یک تجربه فرهنگی و طبیعی تبدیل می‌کند.

اسکله دریای شهر کوشکنار در بندرعباس 41354873874


شهر کوشکنار کجاست؟

شهر کوشکنار، در جنوب غربی‌ ترین نقطه استان هرمزگان و در بخش کوشکنار شهرستان پارسیان واقع شده است. این شهر، فاصله بیست و دو کیلومتری از مرکز شهرستان را طی می‌کند. همچنین، شهرستان عسلویه در قسمت غرب بخش کوشکنار واقع شده و فاصله مرکز بخش کوشکنار تا مرکز شهرستان عسلویه حدود چهل و پنج کیلومتر است.

مسیر دسترسی:
بهترین راه برای رسیدن به این سرزمین زیبا، سفر به بندر تبن است و پس از آن حرکت به سمت شهر قصر کنار که فقط ۶ کیلومتر فاصله دارد.

نقشه گوگل مپ شهر کوشکنار در بندر عباس 65476746486
برای مشاهده دقیق تر مسیر دسترسی به شهر کوشکنار بندرعباس روی عکس کلیک کنید

معرفی شهر کوشکنار بندرعباس

این شهر در گذشته، مرکز حکومت آل حرم بوده و این قلعه‌ های کهنه‌ ای که در مرکز شهر قرار دارند، شاهدی بر دوران حکومت آل حرم هستند. مردم کوشکنار که بیشتر از مذهب سنی هستند، به زبان فارسی با لهجه خاص خود، یعنی کوشکناری لاری، ارتباط برقرار می‌کنند. نام این شهر از درخت کنار می‌آید که در این منطقه به وفور رشد می‌کند. شهر کوشکنار به دلیل سواحل آفتابی و چشم‌ اندازهای خیره‌کننده‌ اش، هوای معتدل، جزیره‌ های فراوان، تپه‌ های شنی و ترکیب طبیعت زیبای دریا، دشت و کوه، به عنوان یکی از مقاصد محبوب اکوتوریسم در کشور شناخته شده است.

امکانات و قایق رانی در ساحل کوشکنار بندرعباس 341385483

جاذبه های دیدنی در شهر کوشکنار

بهتر است هنگام سفر به شهر کوشکنار، از تمامی نقاط آن، از شمال تا جنوب، از شرق تا غرب، بهره‌ مند شوید؛ زیرا هر نقطه‌ای در این شهر دارای جذابیت‌ های طبیعی منحصر به فردی است که شما را مبهوت خود می‌کند.

1. مجموعه تفریحی گردشگری تبن:
این مجموعه با مناظر زیبا از سواحل آفتابی و کوهستانی، هر ساله میزبان گردشگران بسیاری است. اینجا دارای دو بخش است؛ بخش بالایی که از بالای تپه دید زیبایی به دریا دارد و بخش پایینی که در کنار کوهستان و دریا واقع شده و امکاناتی همچون رستوران، وسایل سرگرمی کودکان و آلاچیق‌ها را فراهم می‌کند.

2. پارک ملی نایبند:
این پارک ملی با اکوسیستم بی‌ نظیرش که از تپه‌ های ماهوری گرفته تا زیستگاه مرجانی، یک جایگاه خاص در میان طبیعت دارد.

3. ساحل الپی:
با آرامشی که در اینجا حاکم است و غروب‌ های عاشقانه، ساحل الپی یکی از زیباترین سواحل خلیج فارس محسوب می‌شود و هر ساله لاک‌ پشت‌ ها در اینجا تخم‌ گذاری می‌کنند.

4. پارک شهر:
در جنوب شهر و در کنار ساحل دریا واقع شده، این پارک جایگاهی ایده‌آل برای خردسالان است که امکانات وسیعی برای سرگرمی و بازی دارد.

5. آرامگاه شیخ انصار:
آرامگاه معروف به شیخ انصار که جاذبه‌ ای تاریخی در شهر کوشکنار است و به دلیل قدمت و تاریخ خود، جذابیت ویژه‌ای دارد.

با بازدید از این جاذبه‌ های دیدنی، سفر به شهر کوشکنار را به یک تجربه فراموش‌ ناپذیر تبدیل کنید و لحظات خاصی را در آغوش طبیعت زیبای این منطقه سپری کنید.

ساحل دریای شهر کوشکنار در بندرعباس 4135483574


سوغات و آداب و رسوم مردم شهر کوشکنار

در هرمزگان، آداب و رسومی منحصر به فرد در روزهای خاص سال وجود دارد که برای مسافرانی که این استان را می‌پیمایند، تجربه جذابی را به ارمغان می‌آورد. یکی از این رسوم مهم، جشن نوروز است که با خرید لباس نو و دعای نوروز (نوروز خانی) در کنار سفره‌ هفت‌ سین و عیدی دادن و گرفتن، جشن و شادی به همراه دارد. در آداب محلی هرمزگان، مردم قبل از فرا رسیدن سال نو برای جلب خیر و برکت، میوه‌ها و تنقلات را در “کندوک” نگهداری می‌کنند.

همچنین، با روشن کردن عود و شمع، قرائت قرآن و استفاده از گلاب ناب، فرارسیدن سال نو را به شیوه خاصی تبریک می‌گویند. در مراسم قربانی کردن نیز، ابتدا نماز خوانده می‌شود و سپس با قربانی کردن گوسفندان، غذایی آماده می‌شود که در میان مستمندان توزیع می‌شود. در این آئین، آب‌ انبارها خالی شده و منتظر بارش باران می‌مانند. دربارهٔ سوغات‌ های هرمزگان، می‌توانید از خرما، مرکبات مانند نارنج و لیموترش و همچنین صنایع‌دستی محلی به عنوان سوغات خریداری کنید. همچنین، اگر به دنبال ساحلی زیبا برای تعطیلات هستید، سواحل کوشکنار با تماشایی خاص خود انتخاب عالی‌ ای هستند.

آداب و رسوم مردم شهر کوشکنار 41354135874357

ارسال دیدگاه